Przedstawiamy kolejny projekt w formie zabawy aktywizującej dzieci. Zajęcia w klasie 2c polegały na stworzeniu planu przedstawiającego prawidłową odmianę czasownika ,to be. Taka forma ułatwia zapamiętywanie. Zadaniem uczniów dodatkowo było dopasować odpowiednie skróty. Zadanie miało na celu naukę a jednocześnie świetną zabawę.
W szóstej klasie uczymy się o zwierzętach i ich przystosowaniach w budowie i fizjologii do prowadzonego trybu życia. A dlaczego nie zacząć z drugiej strony? Dlaczego nie wyobrazić sobie środowiska i trybu życia i stworzyć zwierzę na miarę swoich potrzeb? Oto nasze pomysły. Co ciekawe większość naszych zwierząt jest wodnymi drapieżnikami. Choć mamy też
Przez wiele lat ludzie byli przekonani o tym, że Ziemia jest nieruchoma, a wszystko kręci się wokół. Jako szóstkoklasiści poznaliśmy już kopernikańską teorię heliocentryczną. Tym razem pokusiliśmy się o zbadanie Układu Słonecznego. Wiemy już czym są komety, planetoidy, meteory, a nawet meteoryty. Wiemy też dlaczego w 2006 r. Pluton przestał być
W czwartek 26.10 klasy drugie wybrały się na wycieczkę do Planetarium w Centrum Nauki Kopernik aby odkryć tajemnice rewolucji Kopernika. Rozsiadając się w wygodnych fotelach podróżowaliśmy po naszym układzie słonecznym, zwiedzając planety i poznając konstelacje gwiazd. Momentami mieliśmy wrażenie prawdziwej wyprawy kosmicznej.
Uczniowie klasy 2b zdecydowali, że dynia zasługuje na miano najlepszego warzywa jesiennego, w związku z tym zorganizowaliśmy w klasie konkurs na najciekawszą ozdobę dyniową. Powstały piękne dekoracje, którym nadaliśmy pasujące do nich określenia w języku angielskim. Przy okazji testowaliśmy też przygotowane na tę okazję dyniowe przysmaki!
Krakatau, Etna, Wezuwiusz - erupcje wulkanów zawsze budziły grozę i przerażenie, ale i podziw. Poznając informacje na temat Pacyficznego Pierścienia Ognia klasa 8a wykonała modele wulkanów. Każdy z modeli wybuchał. A czym?:
Pracując zespołowo na lekcjach matematyki uczymy się zbierać informacje, analizować podzielony tekst matematyczny, przekonywać dbając o argumentacje, podejmować decyzje i budować wspólne rozwiązania, uczyć się od innych i uczyć innych troszczyć, by każdy uczestnik czuł się odpowiedzialny za podjęte decyzje.
Joanna - nauczycielka matematyki
Zainspirowani poznawaniem jesiennych owoców i warzyw uczniowie klasy 2b postanowili przygotować własne przepisy i dania z ich wykorzystaniem. Pracując w grupach tworzyli niesamowite prezentacje i filmy przedstawiające wykonanie własnych dań jesiennych, a niektóre z nich udało się nawet spróbować wspólnie w klasie. Taka nauka potrafi być prawdziwa przyjemnością, ponieważ
Klasa 5B skończyła właśnie omawiać jedną z lektur obowiązkowych, jaką są „Chłopcy z Placu Broni” F. Molnara. Do podsumowania książki przystąpiliśmy w nieco inny, kreatywny sposób. Każda z osób miała za zadanie przygotować „lekturę w pudełku”. Uczniowie włożyli do pudełka po butach sześć rzeczy kojarzących się im z lekturą – znaczenie każdego przedmiotu (często niepowtarzalnego,
Lektura „Chłopcy z Placu Broni” Ferenca Molnara otworzyła piątoklasistom dużo tematów do rozmów i pokazała, że dzieci też potrafią bardzo poważnie traktować swoją zabawę. Klasa 5a z wielkim zapałem podeszła do projektu stworzenia makiety Placu Broni. Uczniowie wykazali się pomysłowością, architektonicznymi zdolnościami, a przede wszystkich bardzo dobrą współpracą w grupie.
Agnieszka – nauczycielka języka polskiego
Fantastycznym przerywnikiem lekcji, a także świetną formą zabawy i utrwaleniem poznanych wiadomości jest zabawa, w części mowy z elementami ruchu. Skomplikowane figury ruchowe zapewniły wiele śmiechu a ta atmosfera w sposób naturalny pozwoliła na zaangażowanie całej klasy 2C do zgadywania jaką częścią mowy jest wskazany przez nauczyciela wyraz.
Patrycja – wychowawczyni kl.2c
W piątek 20 października 2023 r. odbyła się w naszej szkole uroczystość pasowania na ucznia. Ten szczególny dzień na długo pozostanie w pamięci każdego ucznia klasy pierwszej; dzieci zostały oficjalnie przyjęte do grona uczniów szkoły. Podczas uroczystości pierwszoklasiści pokazali, że potrafią pięknie śpiewać i recytować wiersze. Najważniejszą częścią uroczystości było ślubowanie oraz
Z okazji Dnia Nauczyciela przenieśliśmy się dziś do Akademii Pana Kleksa, który powitał nas osobiście w Naszej Bajce. Wszyscy braliśmy udział w czarodziejskim koncercie, gdzie nasi nauczyciele wraz ze swoimi klasami prezentowali śpiewająco utwory Jana Brzechwy. Najlepsi otrzymali za swoje występy prawdziwe piegi od dzisiejszego gospodarza Pana
Uczniowie klas 7 wraz z wychowawcami wybrali się na wycieczkę do Centrum Nauki Kopernik. Uczestniczyli w laboratoriach chemicznych i biologicznych. Ogromną wartością zajęć prowadzonych w tych laboratoriach było połączenie pracy w grupie z osobistym eksperymentowaniem. Uczniowie wcielali się tu w rolę naukowców, stosując elementy metody badawczej, rozwijając umiejętność myślenia